Owińska to obecnie przystanek osobowy. Znajduje się tu peron wysoki z nawierzchnią z prefabrykowanych płyt betonowych oraz budynek dworca.
W przeszłości Owińska były niewielką stacją przelotową, po Czerwonaku drugą na linii. Po stronie nieparzystej odgałęział się tor mijankowy, zaś po stronie parzystej kilka torów ładunkowych oraz infrastruktura służąca obsłudze podróżnych i towarów: dwa niskie jednokrawędziowe perony wyspowe z nawierzchnią ziemną, budynek dworca i szalet, rampa ładunkowa i plac składowy. Ruchem sterowano za pomocą urządzeń mechanicznych scentralizowanych z sygnalizacją kształtową.
W latach ’70 XX wieku posterunek zdegradowano do roli przystanku z ładownią. Zlikwidowano niepotrzebny tor mijankowy oraz sygnalizatory. Rozebrano również dwa krótkie tory prowadzące do rampy.
Rok budowy | |
---|---|
1905 | |
Nazwa | Lata obowiązywania |
Owinsk | 1905 – 1919 |
Owińsk | 1919 – 1922 |
Owińska | 1922 – 1939 |
Treska | 1939 – 1945 |
Owińska | od 1945 |
Źródło: https://semaforek.kolej.org.pl/
Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.
Sorry, unable to load the Maps API.